All-image

Kortom, afbeeldingen zijn awesome!

 
Afbeeldingen doen veel om de conversie van webpagina’s en e-mails te verhogen. Maar alleen bij correct gebruik! Als grafisch vormgever vind ik beeldmateriaal natuurlijk fantastisch. Mijn hart gaat sneller kloppen en ik voel me verliefd bij het maken van mooi beeldmateriaal. Maar de manier waarop dat fantastische beeldmateriaal ingezet wordt is vaak minstens zo belangrijk als het plaatje zelf.

Regelmatig tref ik opdrachtgevers die middels beeldmateriaal een beleving of gevoel uit willen dragen. Daarvoor is beeldmateriaal natuurlijk uitermate geschikt, mits er een gezonde balans is in combinatie met tekst. Ik raad regelmatig opdrachtgevers af om uitsluitend beeldmateriaal te gebruiken omdat het er mooi uitziet, hieronder lees je waarom.

Als je meer wilt weten over waarom “all-image” websites en e-mails niet de beoogde conversie behalen, lees dan de onderstaande bevindingen. Maak in de tussentijd geen e-mails of webpagina’s met uitsluitend afbeeldingen en let goed op hoe je afbeeldingen en tekst koppelt.
 

Waarom all-image websites en e-mails niet de beoogde conversie behalen.

 

We hebben het waarschijnlijk allemaal als ontvanger ooit gedaan, ik ervaar het als grafisch ontwerper in ieder geval veel te vaak. Ik stuur een awesome PhotoShop-afbeelding naar mijn opdrachtgever, deze knipt de afbeelding in een paar stukken, voegt links toe en noemt dat goed.
Hier zijn alle redenen waarom dat de verkeerde manier is om digitale communicatie te doen.

Toegankelijkheid webpagina’s en e-mails met uitsluitend beeldmateriaal hebben zelden voldoende alt-tekst voor de lezer om te bevatten waar het over gaat.

Leesbaarheid van tekst in afbeeldingen JPG’s zijn niet goed in het renderen van tekst. Het verwerkt geen scherpe details in contrast. Feitelijk is dat hoe het formaat is ontworpen. Wanneer een afbeelding wordt geschaald voor verschillende apparaten, wordt de afbeelding omgezet in pixels welke onleesbaar zijn als deze kleine tekst bevat.

Gegevens overweeg hoeveel beelden gegevensgebruik blokkeren – omdat er voor elke afbeelding een HTML-aanvraag wordt gedaan. Dit betekent dat het laden van afbeeldingen achterblijft bij een slechte data-verbinding of zelfs helemaal niet verschijnt. Bovendien betekenen afbeeldingen meer geheugen op de CPU, wat bijdraagt ​​tot trage reactievermogen op apparaten.

Afbeeldingen zijn uitgeschakeld niet dat veel e-mailaccounts dit nog steeds als standaard instellen, maar voor onbekende afzenders is dit de status-quo. Als de e-mail die je verzend een volledige afbeelding is, wordt niets weergegeven behalve de alt-tekst. Dit is vooral slecht als je CTA-knoppen hebt die niet zichtbaar zijn of de relevantie van de knoppen verdwijnt.

Taal door tekst in afbeeldingen te plaatsen, kunnen ontvangers geen tekstvertaler gebruiken om te achterhalen waar de pagina over gaat als deze niet in de eigen taal is.

Zoeken als je webpagina’s of e-mails met uitsluitend afbeeldingen gebruikt, kan iemand die op zoek is naar een specifiek zoekwoord het niet vinden.

Spam dit is misschien niet zo gebruikelijk als het vroeger was, maar e-mailaccounts houden er nog steeds van om de inhoud van een e-mail te scannen. Als de IP-trust laag is van een afzender, wordt deze mogelijk automatisch verzonden naar een map met ongewenste e-mail omdat de e-mailaccount niet kan bepalen waar de e-mail over gaat.

Stacked afbeeldingen niet alle apparaten stapelen afbeeldingen correct – vooral als de codering is uitgeschakeld. Dus, zelfs als je veel aan het snijden en positioneren bent, kunnen de afbeeldingen op andere apparaten op rare plaatsen komen.